pengikut boodark boodark...

Tuesday, February 15, 2011

14 FEB ..., HARI KEKASIH??

Salam siang semua..
macam seronok kan entry diatas??
tp,sila baca bagi habes ,oke?


valentine's day...
hari yang ditunggu tunggu oleh hampir semua pasangan kekasih...
(hampir oke,tak semua :)) 
ta kira la kekasih gelap kea,kekasih cerah kea,kekasih halal kea...
pokoknya kekasih lah. xD 

ijan buad entry ney,xberniat nak saketkan hati sapa sapa aw,
tp korang dah besar,bole fikir kot.:)

ape ada dengan  hari kekasih nih?  
nothing. 
dalam ISLAM,kiter ta perlukannya...
memang,bagi sesetengah orang berpendapat,
ada yang menyatakan bahawa ianya untuk memperingati @ menunjukkan kaseh sayang antara kekasih.
 tp,terfikir tak korang yang semua nih boley memusnahkan akhlak seseorang yang terlalu taksub dengannya...

tak faham???
meyh sini nak terang secara terbuka....

MAKSIAT!
suda faham?
ya,dalam ISLAM selalu disebut sebagai,zina.

banyak yang kita tengok dalam berita berita tempatan,
kehadiran anak tak bertaraf, 
tak berbapa,
atau bahasa kasarnya luar nikah,
dilahirkan dengan pelbagai cara..
sedih.
sayu.
pilu.






wajah yang suci bersih ini tidak mengerti apa apa
sayangilah mereka..


ada yang didalam toilet,
ada yang sudah kaku..
ada jugak yang dibuang ke tempat sampah...
 ada yang sudah dimakan anjing!
apakah jenis manusia ini???
 sedangan haiwan sendiri sayangkan anaknya...
kenapa manusia seperti ini sanggop membiarkan anaknya sebegitu,,.

ya,nampak keji,bukan?
wahai manusia..
kita dilahirkan tanpa taraf yang berbeza..
darjat hanya didunia semata mata..
anak itu tak berdosa...
ibu bapanya yang berdosa 
seorang bayi yang dilahirkan adalah amat suci... 
kasihkanlah mereka... 
jadi janganlah ditambah dosa yang ada....

kalau betul betul sayangkan kekasih,
berkhawinlah...
elak fitnah,
elak zina...

wassalam... 
  

6 comments:

Arpiiz said...

biasalah, manusia memang suka melakukan dari menanggung akibat...

izyan ismail said...

ya,sangat setuju :)

- fQah ilizaX - said...

nak baby tuh!!!!!!!!!!
nk kwen lah!
:P

izyan ismail said...

akak: kwen la cepat cepat sket!
teringin nak timang nieh!
x sabor nak jadi mak sedara! ;)

- fQah ilizaX - said...

waaa..
xde calon lah!
sedih..sob3

izyan ismail said...

alolo...ta pa....
sampai seru nnty,ada la....
ALLAH menentukan yang lebey baek untuk umatnya.
mungkin MR.TUT TUT bukan jodoh terbaek...
kita hanya mampu merancang,ALLAH yang menentukan :)